logo
CSharp_Graphics

Получение ссылки на объект Graphics из объекта PaintEventArgs в событии Paint

  1. Объявите объект Graphics.

  2. Присвойте переменной ссылку на объект Graphics, передаваемый как часть PaintEventArgs.

  3. Вставьте код для рисования формы или элемента управления.

The following example shows how to reference a Graphics object from the PaintEventArgs in the Paint event:

private void Form1_Paint(object sender,

System.Windows.Forms.PaintEventArgs pe)

{

// Declares the Graphics object and sets it to the Graphics object

// supplied in the PaintEventArgs.

Graphics g = pe.Graphics;

// Insert code to paint the form here.

}

CreateGraphics Method

You can also use the CreateGraphics method of a control or form to obtain a reference to a Graphics object that represents the drawing surface of that control or form.

To create a Graphics object with the CreateGraphics method

Graphics g;

// Sets g to a graphics object representing the drawing surface of the

// control or form g is a member of.

g = this.CreateGraphics();

Create from an Image Object

Additionally, you can create a graphics object from any object that derives from the Image class.

To create a Graphics object from an Image

The following example shows how to use a Bitmap object:

Bitmap myBitmap = new Bitmap(@"C:\Documents and

Settings\Joe\Pics\myPic.bmp");

Graphics g = Graphics.FromImage(myBitmap);

Note:

You can only create Graphics objects from nonindexed .bmp files, such as 16-bit, 24-bit, and 32-bit .bmp files. Each pixel of nonindexed .bmp files holds a color, in contrast to pixels of indexed .bmp files, which hold an index to a color table.

В следующем примере показано, как создавать ссылку на объект Graphics из объекта PaintEventArgs события Paint.

---

Метод CreateGraphics

Для получения ссылки на объект Graphics, который соответствует поверхности рисования формы или элемента управления, можно также использовать метод CreateGraphics этой формы или элемента управления.

Создание объекта Graphics с помощью метода CreateGraphics

--------

Создание из объекта Image

Объект Graphics можно создать из любого объекта, производного от класса Image.

Создание объекта Graphics из объекта Image

В следующем примере показывается, как использовать объект Bitmap.

--------

Примечание.

Создание объектов Graphics возможно только из неиндексированных BMP-файлов, таких как 16-разрядные, 24-разрядные и 32-разрядные BMP-файлы. Каждая точка неиндексированного BMP-файла содержит сведения о цвете, в отличие от точек индексированного BMP-файла, которые содержат указатели на таблицу цветов.

Drawing and Manipulating Shapes and Images

After it is created, a Graphics object may be used to draw lines and shapes, render text, or display and manipulate images. The principal objects that are used with the Graphics object are:

To use the Graphics object you have created

How to: Create a Pen

This example creates a Pen object.

Example

System.Drawing.Pen myPen;

myPen = new System.Drawing.Pen(System.Drawing.Color.Tomato);

Robust Programming

After you have finished using objects that consume system resources, such as Pen objects, you should call Dispose on them.